Just nu söker vi: Javautvecklare, frontendutvecklare, arkitekter och testare

Babak Varfan

Försäljning

  • Strategi
  • Ledning

Vart åker du helst på semester?Las Vegas och LA. Kombinationen av härligt väder, sköna människor och stämning som är svårt att matcha!

Favoritfilm?Band of brothers (TV-miniserie) eller Goodfellas

Favoriträtt?Ghormesabzi (persisk gryta): kött, färsk örtblandning, bruna bönor, torkad lime och buljong

Jag har 12 års erfarenhet av försäljning i olika positioner och branscher. Allt från dörr till dörr försäljning av dammsugare till kundansvarig och säljchef inom digital marknadsföring, egenföretagare inom OOH och som kundansvarig/konsultchef inom headhunting/bemanning.

Nyckeln till framgång i alla mina positioner och branscher har varit densamma - jobba effektivare och smartare än alla konkurrenter. Jag är inte rädd att utmana kunden och skapar alltid extra värde av att ha mig som kontaktperson och levererar över kundens förväntan vid alla tillfällen. Jag blir aldrig bekväm bara för att jag har lyckats en gång och strävar alltid efter att utvecklas tillsammans med mina kunder och deras verksamheter. 

Varför fastnade du för Beamon People?
På Beamon People ser man varje person som individ och alla har möjlighet till att påverka bolagets resa. Alla har genuint intresse av att dela med sig av sin kunskap och bolaget premierar detta genom Beamon Academy vilket är helt fantastiskt!

Vilka ord tänker du på när du hör Beamon People?
Kunskap, energi, framåtanda och storsint.

Vad är det som gör det kul att jobba med konsultförsäljning?
Man har med människor och kompetens att göra och detta gör att ingen affär är den andra lik. Man får en helt annan inblick i kundens verksamhet än om man säljer produkter eller enkla tjänster. Det är många bitar som måste passa för att affären ska lyckas, vilket gör jobbet härligt utmanande.

Vad har du för egenskaper som gör dig till en duktig säljare?
En av dem viktigaste egenskaperna som har hjälpt mig under min karriär som säljare är att jag kan på väldigt kort tid ta reda på och förstå vad som är viktigt för min kund, vart sitter smärtan och hur jag kan hjälpa för att dämpa smärtan och låta kunden fokusera på viktigare saker. Jag är inte rädd för att ställa de jobbiga frågorna till mina kunder och komma med förslag som kan förbättra deras verksamhet eller arbetssätt och kunderna inser i tidig fas att jag genuint brinner för att hjälpa dem. Jag har lätt för att bygga relation med nya personer och vinna deras förtroende.